РЕФЕРЕНЦЕ

МЛАЗНИ КРОЗЗВУЧНИ АВИОН ЗА ВАТРЕНУ ПОДРШКУ ОРАО
Авион Орао је двомоторни борбени авион, намењен за дејства по циљевима на земљи и мору, као и за извиђање и ватрена дејства по циљевима у ваздуху. У двоседој верзији служи за прелазну летачку као и борбену обуку. Авион је развијен и произведен у сарадњи са ваздухопловном индустријом Румуније, у верзијама за тактичко извиђање и за ватрену подршку, које обе имају и своје двоседе варијанте.
Орао је висококрилац са стреластим крилом и репним површинама при чему су хоризонталне репне површине целообртне. Опремљен је са по два поуздана млазна мотора RR Viper и то у верзији извиђача, са моторима без допунског сагоревања (Viper 632) а у верзији за ватрену подршку, са моторима са допунским сагоревањем (Viper 633). Команде лета су савремене електрохидрауличке са системима за побољшање стабилности и управљивости, што му, уз добру аеродинамичку концепцију, омогућава продирање кроззвучним брзинама на малим висинама и прецизно дејство наоружањем. Структура авиона је метална, урађена применом савремених ваздухопловних материјала и технологија. На доњаци трупа и крила налази се пет подвесних тачака за ношење допунских резервоара за гориво и борбених средстава, при чему поред конвенционалног стрељачког, ракетног и бомбардерског наоружања, може дејствовати и вођеним ракетама ваздух-земља. Авион има врхунске летне карактеристике и за полетање и слетање може користити, поред бетонских и припремљене травнате полетно-слетне стазе. Представља први домаћи авион који је пробио „звучни зид“.
Основни технички подаци (једносед за ватрену подршку)
- Размах крила .........................................................................................9,620 m
- Дужина (са пито цеви)............................................................................14,900 m
- Висина.........................................................................................................4,500 m
- Површина крила..........................................................................................26 m2
- Виткост крила...........................................................................................3,33
- Маса празног опремљеног авиона........................................................5.500 kg
- Маса унутрашњег горива.....................................................................2.430 kg
- Mаксимална носивост борбених средстава.............................................2.800 kg
- Маса у полетању у обуци.....................................................................8 090 kg
- Максимална маса у полетању..............................................................11 200 kg
- Млазни мотор....................2 X Rolls Royce Viper 633-41 са потиском од 2 230 daN
- Максимални Махов број у хоризонталном лету.............................................0,96
- Максимална брзина на 4 000 m........................................................1 080 km/h
- Максимална брзина пењања...................................................................75 m/s
- Залет у полетању....................................................................................680 m
- Укупна дужина полетања.........................................................................980 m
- Вожење у слетању...................................................................................980 m
- Укупна дужина слетања........................................................................1 570 m
- Долет на 8 000 m...............................................................................1 600 km
- Долет са подвесним резервоарима горива на 8 000 m...........................2 000 km
ОСТАЛЕ РЕФЕРЕНЦЕ

Модернизовани осматрачко-аквизицијски радар P-12M
Осматрачко-аквизицијски радар П-12М користи ...

МЛАЗНИ ШКОЛСКО-БОРБЕНИ АВИОН Г-2 ГАЛЕБ
Авион Г-2 Галеб је једномоторни школско-борбени ...

МЛАЗНИ КРОЗЗВУЧНИ АВИОН ЗА ВАТРЕНУ ПОДРШКУ ОРАО
Авион Орао је двомоторни борбени авион, намењен ...

МЛАЗНИ ШКОЛСКО-БОРБЕНИ АВИОН Г-4 СУПЕР ГАЛЕБ
Авион Г-4 Супер Галеб је једномоторни школско ...