Uspostavljanje supersoničnog strujanja vazduha u transoničnim aerotunelima i kriškasta sekcija perforacije zidova transoničnog radnog dela
Borivoj Blizanac
Pogodnim oblikovanjem parcijalno otvorenih zidova aerotunela, Mach-ov broj u radnom delu može se povećati i nakon postizanja sonične brzine odvođenjem mase struje vazduha u komoru radnog dela aerotunela. Kod konvencionalnih supersoničnih aerotunela supersonični Mach-ovi brojevi mogu se uspostaviti postavljanjem supersoničnog mlaznika ispred radnog dela, koji ima određenu konturu za svaki Mach-ov broj. Promena konture supersoničnog mlaznika je vrlo mala u blizini Mach-ovog broja jednakom jedinici konture supersoničnog mlaznika je vrlo mala u blizini Mach-ovog broja jednakom jedinici te je nemoguće u zatvorenom radnom delu ostvariti vrlo male promene Mach-ovog broja u ovoj oblasti. Ako se pri tome uzme u obzir i otežana kompenzacija graničnog sloja u radnom delu pri ovim malim promenama u gradijentu Mach-ovog broja u blizini Mach-ovog broja jednakom jedinici, potreba za odvođenjem vazduha iz radnog dela u komoru radnog dela u komoru radnog dela transoničnog aerotunela je još eksplicitnije izražena.
Ključne reči: transonični aerotunel, radni deo, supersonično strujanje, Mach-ov broj.
|